Forrige weekend var alle lærerne fra min skole på pædagogisk weekend i Estland! Vi besøgte landets eneste friskole Vabakool. Vi erfaringsudvekslede og lærte fra os. Det var tætpakkede 5 dage, men utrolig spændende. :-)
søndag den 29. september 2013
lørdag den 28. september 2013
Doodling i grupper - igen. ;-)
Vikar i 6. klasse - det er jo en oplagt mulighed for at snige lidt mere billedkunst ind i undervisningen. ;-) Eneste udfordring var, at de skulle nå at blive færdige med deres billeder i løbet af et undervisningsmodul, og det blev de!
Ostevoks figurer
For tiden har 8. klasse udstillet en samling ostevoks skulpturer i vores udstillingsgang. Det er ikke mit projekt, men jeg synes, de er så fine, at jeg gerne ville dele dem med jer andre. :-)
lørdag den 21. september 2013
fredag den 20. september 2013
Grænseoverskridende!
Sidste år var årstemaet på skolen "Grænser". I den forbindelse blev skolen udsmykket på forskellig vis, som relaterede til temaet. Vi var to lærere, der malede verdens højeste mand og verdens laveste mand på væggen. De er der stadig. :-)
torsdag den 19. september 2013
Dampende kopper!
Ideen til de dampende kopper fandt jeg HER på denne blog.
The Hearts, min skønne 4. klasse gik op i opgaven med stort engagement og hyggede sig også big time imens. Dejlige billedkunsttimer!
torsdag den 12. september 2013
Børnenes dag - doodling!
I dag har vi holdt Børnenes dag på skolen! Vi har haft besøg fra 4 andre friskole - alle fra København. Ialt 100 børn plus voksne. Børn og voksne har været fordelt på forskellige værksteder både ude og inde. Krea, mad, metal, skov, atletik, lege m.m. Jeg havde et doodleværksted. :-) Vil I se resultaterne?
onsdag den 28. august 2013
Papirklip og ugeblade
Så er skoleåret i fuld gang, og det samme er alle mine billedkunsthold med deres forskellige projekter! 5. kl. er lige blevet færdige med deres papirklip på ugebladsbaggrund i dag, og de blev rigtig fine!
torsdag den 22. august 2013
Kulørte hjerter
Jeg har "overtaget" 2. kl. i billedkunst i det nye skoleår, og det har jeg glædet mig til, for de er nogle skønne unger, nogle rigtige "hjertebørn"! Så første projekt i år, er disse flotte hjerter. :-)
lørdag den 17. august 2013
Mit billedkunstlokale :-)
Når skoleåret starter, er det rart at møde ind til et billedkunstlokale, der er rent, ryddet op og organiseret. Det var mit i år, for det havde vi (mine dejlige klasse og jeg selv) sørget for lige inden sommerferien. :-) Alle klasser på skolen har hver deres samfundspligter, og en af vores er at holde orden i billedkunst.
Vi er mange brugere af lokalet. Udover at der undervises i billedkunst, så er det også håndarbejdslokale samt kreativt værksted i sfo'en. Jeg synes, det er vigtigt med system og orden i tingene, når der er så mange igennem hver dag, så man altid (eller som regel) kan finde det, man skal bruge. Jeg vil dele at par af mine ideer, som jeg synes virker, med jer.
Abonner på:
Opslag (Atom)



