torsdag den 12. september 2013

Børnenes dag - doodling!


I dag har vi holdt Børnenes dag på skolen! Vi har haft besøg fra 4 andre friskole - alle fra København. Ialt 100 børn plus voksne. Børn og voksne har været fordelt på forskellige værksteder både ude og inde. Krea, mad, metal, skov, atletik, lege m.m. Jeg havde et doodleværksted. :-) Vil I se resultaterne?


På nettet havde jeg fundet silhuetter af dyr, som jeg havde printet ud i A3 str.


Børnene på mit hold blev fordelt i grupper på 4 eller 5, som skulle doodle et fællesbillede. Hver gruppe valgte en silhuet, de ville doodle omkring. De klippede dernæst silhuetten ud og tegnede op midt på et stykke A3 kardus.


Så delte de papiret op i det samme antal felter, som der var børn i gruppen. Dvs. 4 eller 5 felter. De måtte selv om, de ville dele papiret op på skrå eller lige. Så klippede de felterne ud, så hver person fik et stykke at doodle på. Silhuetten skulle de lade stå hvid og ikke doodle i den.



Da alle var færdige med deres stykke, blev stykkerne samlet igen og limet på et nyt stykke A3 kardus.


Børnene havde ca en time til arbejdet, og jeg synes, de klarede opgaven udover al forventning!
Ulven blev til i et samarbejde mellem 5 fra hhv. 5. og 6. klasse.


Elefanten blev lavet af 5 fra hhv. 4., 5. og 6. klasse.


Antilopen klarede to piger fra 9. klasse sammen med en dreng og en pige fra 3. klasse.


2 drenge fra 8. klasse morede sig strålende med 2 piger fra 2. klasse over billen. 
Næsehornet var et samarbejde mellem 5 fra 6. og 7. klasse.
Billederne hænger nu og pynter i Salen på skolen.
Den opgave gider jeg godt lave igen en anden gang! :-)

Kan du for øvrigt få øje på linjerne, hvor billederne er føjet sammen igen?






6 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth.

    Hvor er det et fedt projekt. Jeg er vild med det grafiske udtryk og at billederne er blevet til i fællesskab. Rigtig god idé.:)

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth.

    Din blog er meget inspirerende. Der er mange fine projekter, idéer og ikke mindst nogle flotte elevproducerede billeder, derfor giver jeg dig med glæde denne award "Liebster Award". Du kan læse mere om "Liebster Award" på min blog - bare følg dette link: http://tatjanaknudsen.blogspot.dk.

    Tak for en herlig blog.

    Vh.
    Tatjana Knudsen

    SvarSlet
  3. Wauw spændende og inspirerende projekt!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina :-)
      Jeg er glad for, du kan bruge min erfaringer/projekter til noget. Det er jo lige nøjagtig det, der er meningen med bloggen - at jeg kan dele med andre. Jeg synes også selv, det er et fedt projekt, som klart skal gentages med nye klasser og nye børn i det kommende skolår.
      Sommerhilsen Lisbeth

      Slet
  4. Har lige fundet din blog og er også vild med doodling :) Tak fordi du deler!! Jeg er kreativ blogger på www.kreafreak.blogspot.dk og fagblogger (skolelærer) på www.deldinviden.blogspot.dk :) Kh. Karina

    SvarSlet
  5. Hov, kan se at du allerede følger mig :) Dejligt :)

    SvarSlet