onsdag den 19. juni 2013

Årets store fernisering - og sikke en dag!


Jeg er en yderst tilfreds og glad billedkunstlærer samt ikke mindst billedkunstdirektør i denne forbindelse! I aftes havde vi nemlig årets store begivenhed på billedkunstfronten. Sommerfesten på skolen består nemlig af to dele - sommerkoncerten, hvor alle skolens musikhold viser, hvad de kan (og det er ikke så lidt), og ferniseringen, hvor alle billedkunsthold samt håndarbejde og sløjd viser, hvad de kan. I år overgik vi os selv, det har jeg fra yderst pålidelig kilde. :-)


Hele skolen var omdannet til galleri. :-) På døre og vægge, tavler og hylder, på rækværket på balkonen, på borde og i loftet, på papkasser og vinduer - alle mulige flader var i brug til udstillingen. 


Jeg havde lavet smukke flasker med 5. klasse, og drengene fra selv samme klasse havde syet bolde med deres håndarbejdslærer. Forløbet med de maskerede flasker har jeg beskrevet tidligere.


Sammen med 4. klasse har jeg malet yderst personlige pop art mixed media billeder. Oplægget er beskrevet i mixed media pop art - 4. klasse og alle billedene finder du under de færdige mixed media malerier



4. klasse har lavet små doodle ugler som ekstra aktivitet, efter de var færdige med deres pop art billeder. Ideen havde jeg fundet på nettet.


Her ses en blanding af pop art billeder, flasker, ugler, perledyr, smedede ting, buer og andre ting i træ fra sløjd.


Som billedet siger, ting smedet i sløjd. ;-)


Plus håndskårne skeer lavet i sløjd.


Mere smedeværk.



Der var også 3. klasses Delftplatter. De klæder hinanden så godt. Hvordan de er blevet til, beskrives HER


Fuglebillederne jeg lavede sammen med 1. klasse. Fuglene laves sådan her


Flere pop art malerier udstillet på trappen.


Og her er udstillingen af masai-billederne, jeg lige har færdiggjort sammen med 0. klasse. Masai-forløbet er beskrevet her


I sidste uge var jeg vikar for 6. klasses drengene, og de nåede at lave en lille samling Ba'Tikis.


Min 3. klasse udstillede deres scrapbøger fra lejrskolen.


De landskaber i folk art stil, 1. klasse malede og tegnede, da jeg var vikar hos dem for nylig.


I Jollen (vores SFO) har jeg haft et knagestrikværksted, hvor piger fra 2. og 3. klasse har strikket disse fine ponchoer på en knage. ;-)


3. klasse har været yderst produktive (sådan er det vist, når man har en yderst engageret billedkunstlærer som klasselærer) og vi nåede også disse fine birketræer. Beskrivelse finder du HER


Og papirklip på collage gør sig nu også godt på en stor papkasse, ikke? :-) Også fremstillet sammen med 3. klasse. Hvordan de laves ses HER


Malerier på pap fra papkasser som tolkninger over Johannes Møllehaves "Skabelsen". Praktisk at være både dansklærer, religionslærer og billedkunstlærer. ;-)


3. klasses Bollenveld-billeder - dem er jeg også glad for, vi nåede. De ser så fine ud sammen. Jeg har beskrevet dem trin for trin og de færdige værker ses under alle Bollenveld billederne


Ind i mellem var der ventetid i processen med at male pop art billeder for 4. klasse (tørretid, ventetid på skabeloner og ved overheaden), så de doodlede som ekstra aktivitet. 


Det samme gjorde 5. klasse, mens de tørrede flasker.


3. klasses neonbilleder med skabeloner. Nærmere beskrivelse HER


Filtede ting fra håndarbejde.



De søde børn i 0. klasse arbejdede yderst seriøst med at lave æble stilleben i akvarel. Jeg glæder mig til også at skulle undervise dem til næste år. :-) Hele forløbet ses under dejlige røde æbler


Valgholdet har designet tasker i forskellige stilarter.


6. klasses ekspressionistiske billeder.


Jeg holdt billedkunst med 5. klasse udenfor en skøn solskinsdag, hvor de tegnede skygger op og malede billederne i grupper. De ser simpelthen så godt ud på rækværket!


Fanta-værkstedet i Jollen (SFO) har lavet en giga-robot. Den er højere end mig! 

Og høj var jeg også, da jeg kom hjem i aftes. Det er en skøn følelse at være med til en succes. Jeg ser allerede frem til næste års fernisering. :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar