mandag den 2. december 2013

Skyskrabere i N.Y


I forbindelse med en indskolingsfeature byttede jeg et par timer med en anden lærer, så hun fik 2. klasse, og jeg fik 6. klasse til 2 gange billedkunst. 6, klasse er en af mine tidligere billedkunstklasser, og det var rigtig hyggeligt at have dem igen. :-) Jeg satte dem til at lave et lille N.Y skyskraberprojekt.

Inspirationen fandt jeg via Pinterest på denne blog


Materialer:
Kulørt papir A4
Sort kardus A3
Limstift
Blyant
Sorte tusser i forskellige størrelser
Hvidt kopipapir A4
Saks


1. Alle valgte et stykke kulørt papir i den farve, de bedst kunne lide


2. Børnene skulle tegne to skyskrabere i den ene side af papiret i to forskellige højder. Først med blyant og så med tusch, så der var mulighed for at rette undervejs. Jeg havde printet fotos af skyskrabere, så børnene kunne se, hvordan vinduerne dannede mønstre på skyskraberne. De måtte så selv frit skabe egne mønstre med vinduer på de to skyskrabere med inspiration hentet i de billeder, jeg viste dem.



3. Jeg havde også printet fotos af genkendelige skyskrabere, bl.a. Chryslerbygningen og Empire state building. På det hvide kopipapir tegnede hvert barn toppen af en af de kendte bygninger, de måtte selv vælge hvilken. De skulle tegne med fokus på de elementer og mønstre, der gør bygningen genkendelig.


4. Børnene klippede bygningen ud og limede den på det kulørte papir ved siden af de 2 skyskrabere.


5. Hvis de ville, måtte de til sidst tegne figurer ind på billedet, en faldskærmsudspringer, en helikopter eller mennesker. 


6. Så blev billedet limet på et stykke sort A3 kardus og hængt op i Salen. De ser ret fine ud sammen, synes jeg. :-)














Ingen kommentarer:

Send en kommentar