fredag den 19. februar 2016

Blog chok!

I går fik jeg lidt af et chok! Desværre ikke af den positive slags. Faktisk har jeg nok set ud lidt som på billedet her.


Jeg fik en mail fra Blogger med følgende ordlyd:

"Hej Din blog på http://bidtafbilledkunst.blogspot.com/ er gennemgået, og det er bekræftet, at den overtræder vores servicevilkår for: PHISHING. I henhold til disse vilkår har vi fjernet bloggen, og webadressen er ikke længere tilgængelig. Du kan få flere oplysninger i følgende ressourcer: Servicevilkår: https://www.blogger.com/go/terms Indholdspolitik for Blogger: https://blogger.com/go/contentpolicy 
-Blogger-teamet"

Overskriften til denne ret chokerende tekst var yderligere og endnu mere chokerende, at Bidt af billedkunst bloggen var blevet slettet!

Det hylede mig noget ud af den. 3 års indlæg og billeder væk uden varsel og yderligere en anklage for PHISHING (som jeg var nødt til at google, da jeg ikke anede, hvad det var). Phishing er et internetfænomen, hvor svindlere prøver at franarre godtroende folk deres brugernavn, adgangskode, kreditkort og netbanksoplysninger.

Det var selvfølgelig en no-reply mail og der var umiddelbart ingen steder, hvor jeg kunne finde en måde at kontakte Bloggerteamet på.

Min store dygtige datter hjalp mig de næste par timer med at prøve at løse problemet og finde ud af, om bloggen virkelig var helt væk. Vi fandt ud af, at den endnu ikke var slettet, men i første omgang var låst og ville blive slettet efter et antal dage. Jeg kunne klikke på en appeal knap og anmode om endnu en gennemgang af min blog med håb om at den så ville blive låst op. Hvilket jeg selvfølgelig gjorde og krydsede fingre big time!

Efter et par timer fik jeg så denne mail:

"Hej Vi har modtaget en forespørgsel fra dig vedrørende din blog http://bidtafbilledkunst.blogspot.com/. Efter yderligere gennemgang har vi konstateret, at vores automatiske system ved en fejl angav, at din blog overtrådte servicevilkårene, og derfor har vi nu genoprettet din blog. Vi beklager ulejligheden og takker for din tålmodighed under gennemgangen. Undskyld ulejligheden.
 Med venlig hilsen Blogger-teamet"

Jeg er selvfølgelig utrolig lettet over, at problemet er klaret, men jeg er også vred over den måde, Bloggerteamet griber den slags an på.

Er der andre, der har prøvet noget lignende?


Jeg er glad for, det hele stadig er der - både til mit eget og andres brug. 

Så i dag ser jeg nok mere ud som her. ;-)



5 kommentarer:

  1. Hej Fru Billedkunst - Sidder og får helt ondt i maven på dine vegne. Kender ikke til din oplevelse, men håber ikke jeg en dag vil stå i samme situation. Det er mange timers arbejde der pludselig vil gå tabt. Man burde måske... osv. har ikke alle mine ting liggende et andet sted, så jeg krydser fingre for at det ikke sker for mig (og dig). Tak for god inspiration.
    Fortsat god dag - hilsen Anne Dorthe
    Almostart

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for sympatien, Anne Dorthe - og jeg fik temmelig ondt i maven. Det forstår en anden blogger med garanti godt. Jeg havde jo heller ingen back up, så alt ville have været væk.
      Og tak i lige måde for god inspiration. :;-)
      Mvh Lisbeth

      Slet
  2. Wordpress og over på dit eget domæne. Jeg har lige fanget din blog og bruger den konstant som billedkunstunderviser i indskolingen. Og jeg er ikke uddannet i det. Det kan godt være svært når man ikke selv kan tegne en lige streg uden hjælpemidler.

    PS. Er fedtsten ok til brug i 1. og 2. klasser eller er det mere til større børn?

    SvarSlet
  3. Wordpress og over på dit eget domæne. Jeg har lige fanget din blog og bruger den konstant som billedkunstunderviser i indskolingen. Og jeg er ikke uddannet i det. Det kan godt være svært når man ikke selv kan tegne en lige streg uden hjælpemidler.

    PS. Er fedtsten ok til brug i 1. og 2. klasser eller er det mere til større børn?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kitty
      Dejligt at høre, du kan bruge in spiration fra min blog - det var også derfor jeg startede den i sin tid. Så andre måske kunne få glæde af de forløb, jeg lavede. Det har jeg jo selv af andres. :-)
      Lige præcis fedtsten har jeg ikke selv lavet noget med, siden en kort periode, da jeg selv gik i skole, og det er efterhånden et par dage siden. ;-)Så det kan jeg desværre ikke svare på.

      God arbejdslyst og fornøjelse med billedkunstundervisningen!
      Lisbeth

      Slet